Under bältet

I morse fick jag cellprovet avklarat och det gick väldigt bra. Följde mammas råd och försökte tänka "observation" kring det hela. Alltså observation lite som när jag annars har gjort det inom socialpsykologin eller genus. Låter mesigt men det funkade (om man som jag tycker att det är rätt jobbigt med gynundersökning).
Kunde dock inte låta bli att känna mig som Maria Lundqvist när hon i Heartbreak hotel uppträder på världens mest obekväma sätt där i undersökningsrummet. Ni vet nog vad jag menar? Jag hade inte handväskan med mig upp i stolen men nära på skorna.... Alltså, ja. Försöker förtränga och hoppas nu istället på en "normal cytologisk bild", själva anledningen till att jag var där. Förstår inte de puckon som inte kollar sig!

Nu kommer en söt tjej och kollar på min lya.


Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Snyggt jobbat Hanna!

När jag hade sett den filmen jobbadejag extra dagen efter med att ta cellprover. Första patienten var en kvinna i min ålder, bakom skynket började hon gapskratta, bad om ursäkt och berättade att hon hade sett en så rolig film kvällen innan. Jag hade varit på samma film, samma kväll!? Både hon och jag skrattade oss igenom den undersökningen. Vi glömmer nog aldrig det nån av oss!

2011-05-21 @ 12:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0