Kapitalist, ja visst

Hej och hå.

Från seminariediskussioner kring huruvida muslimska kvinnor i Frankrike bör tillåtas att använda slöja/burka till kapitalistromantisering av och med åsiktsmaskinen. Ja alltså killen från New York som jag bor med, som tidigare nämnts i denna blogg.

"I don't give a shit about what other people in other countries struggle with, I mean, I have my own problems and that's hard enough for me." "It's fucking insane that I should use MY money to pay for someone else's healthcare, education or whatever.. The perfect society for me is a society without any taxes at all."

Visst, många har samma åsikter som honom, säkert fler än jag vill tro. Jag menar, till viss grad är väl de flesta i västvärlden kapitalister. Även jag. Men alltså, när man lyssnar på honom. Han känns som helt befriad från empati och man får bara lust att skaka om honom.

Var bara tvungen att lufta lite. Nu blir det hiphop dansuppvisning där två tjejer härifrån deltar. Hälften av intäkterna går till barn i nöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0