Thanksgiving

Fick avnjuta min första Thanksgiving dinner igår med allt Cleavesfolk. Gud vad jag älskar det här gänget. Alla hjälptes åt med att fixa maten men amerikanerna tog ansvaret för kalkonen och de obligatoriska tillbehören. Blev otroligt lyckat och alla blev mätta, kanske lite för mätta till och med. Traditionsenligt fick vi också ställa oss upp en och en för att delge vad vi är tacksamma för. Mycket fint som sades.




Min favorit var de fyllda champinjonerna som Teresa gjorde. Sjukt goda.




Kalkon är ju egentligen lite överskattat, men det sa jag naturligtvis inte till amerikanerna. Kalkonen är helig för dom.





En helt ljuvlig pekannötspaj och några äppelpajer under folien.



Efter maten spelade vi "Cirkel of death" och blev i och med det lite onyktrare... Till och med Malayen (som annars är nåt i stil med nykterist) var med och spelade. Fatta om vi skrattade när det blev han som tog sista kungen och var tvungen att dricka upp glaset i mitten som innehöll ca 5 olika alkoholsubstanser.


Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Recept på pecanpajen!

2011-11-25 @ 18:23:14
Postat av: Hanna

Det ska jag fixa!

2011-11-25 @ 19:13:27
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, det vill jag också ha!:)

2011-11-25 @ 23:51:09
URL: http://bloggar.nwt.se/saralingon

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0