EU, bröst och tivoli

Nu är första skolveckan över och jag tycker att det känns som de flesta kurserna (alla utom kanske en) kan bli bra. Genuskursen borde innebära viss upprepning men den verkar samtidigt belysa vissa områden som jag är mindre bekant med så det ska bli kul. Europakurserna kommer inte bli helt lätta men jag behöver dem för min egen allmänbildning. Har insett att min kunskap är alldeles för dålig inom det här området. Det är också väldigt passande att jag tar de kurserna just här eftersom jag kan få ut så jäkla mycket bara av att prata med folk från andra länder. Igår åt jag lunch med en kille från Turkiet och vi pratade en hel del om EU och hur han ser på hela "Turkiet-EU"-grejen. Senare vid middagen pratade jag även med Agata och Michael (från Polen) och de gav mig sin syn på Polens medlemskap i EU. Skitbra för mig som måste bidra med någon vettig synpunkt på nästa veckas seminarium. Kursen i interkultur är ju också ganska perfekt i och med att hela min tillvaro här är någon slags kross/interkulturell resa.

Den femte och sista kursen är den i Psykologi och herregud vad den verkar flummig. Första föreläsningen handlade om Postfreudiansk psykoanalys och föreläsaren kunde inte sluta tjata om bebisars uppfattning om det dåliga och det bra bröstet. Kändes skönt när jag hörde de brittiska studenterna klaga över att de inte förstod något och att föreläsaren pratade för fort för dom. Ser inte fram emot att pressa fram en uppsats i det här ämnet...

Idag är planen att vi ska på Nottinghams enorma marknad/tivoli som är här över helgen. Vädret är väldigt engelskt just nu men vi hoppas på det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0