Copycat

Det var precis som om han skulle ha varit en föredetta elev på Sundsta-älvkullegymnasiet och märkt av en viss fascination kring en viss lärare.
Med samma klädstil, frisyr och framför allt sätt att gå och röra sig på, påminde han om den där specifika läraren på pricken. Med cigaretten i ena handen blev liknelsen total. Dra bara bort 10-15 år sisådär.
Med viss risk för sexism, den här killen såg sjukt het ut. Jag fick hålla mig från att inte stirra.

Jag satte mig nästan längst bak i bussen med filten och väskan i knät. Jag var inte mitt fräschaste jag efter tre timmar i solen och hoppades därför att den här killen inte skulle gå på samma buss.

20 sekunder senare satt han bredvid mig och jag kunde inte sluta tänka på att jag nog luktade lite svett.

Skit också.


Här skriver jag om originalet, för mer än tv år sedan.

Kommentarer
Postat av: Frida

What! Vad är det här för kille? Om vi pratar om samma lärare förstås. :P

2010-06-03 @ 15:29:52
Postat av: Hanna

Frida: Vi pratar samma lärare! Jag vet inte vad det är för kille, måste hålla utkik i framtiden nu känner jag ;D

2010-06-03 @ 17:23:32
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0