Bestefar

Måndag till torsdag var jag alltså i Danmark med fem andra personer från klassen. Vi bodde i Roskilde eftersom universitetet låg där och i Köpenhamn var vi under en eftermiddag och kväll.


Utanför vandrarhemmet som låg vid hamnen.. Riktigt mysigt ändå. Kan tänka mig att det är fint på sommaren.


Andra dagen hade vi en liten redovisning på temat "organizational misbehaviour" och "worklife balance". Denna redovisning hade vi fått förslag på att genomföra med hjälp av sketcher. Herregud. "Teater" inför ett 30-tal främmande danskar och finländare. Men det gick väl rätt bra med tanke på omständigheterna och det blev mycket skratt. Fick verkligen kämpa för att inte börja gapskratta själv..
Camillas insats som diskussionsledare var mycket imponerande. Egentligen var de andra studenterna inte särskilt diskussionssugna men Camilla lyckades minsann tvinga ur dem en hel del ändå. Sen responderade hon dem utan att egentligen förstå vad de sa med sin danska. Som sagt, imponerande.


Promenad från universitetet in till Roskilde centrum, som faktiskt hade en del vettiga butiker. Det var helt underbart väder under måndagen och tisdagen och i Roskilde fanns ingen snö på marken kvar så man fick verkligen vårkänslor.


Ett kloster.




På en kinesisk restaurang i Roskilde där vi åt buffé.




Senare hade vi vinkväll på vandrarhemmet med oss själva. Mycket mysigt.


Vinglas i plast som införskaffades i Roskilde.


Det snålades inte direkt med vinet kvällen innan så den här föreläsningen/finländarnas redovisning var bland det plågsammaste jag har varit med om. Efter tre timmars redovisning skulle vi direkt vidare till IKEA och där nickade jag till ett par gånger under tiden när deras personalchef pratade. Något pinsamt. I och för sig förstod man ändå knappast något alls av det hon sa... Danska är verkligen inte lätt att förstå.


Sista kvällen var vi på en restaurang i centrala Köpenhamn som hette Riz Raz tillsammans med de andra studenterna. Där åt vi vegetarisk buffé och det var riktigt, riktigt bra. Tyvärr fick det bli en tidig kväll för oss eftersom Anna hade fått en helt extrem allergireaktion på något. Usch, det var synd om henne då.

En miniresa som sammanfattningsvis gav ganska små mängder av informationsutbyte (pga språksvårigheter) men som bjöd på desto fler skratt. Helt klart glad att jag följde med!

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Men gud vad ni är duktiga! Svenska eller engelska?

Danskan är hopplöst svår, lättare att läsa!

Blev du sugen på att åka till Köpenhamn med mig(oss?) igen nu då?

Jobbar du i helgen?

2011-03-12 @ 07:30:28
Postat av: Hanna

Svenska som tur är! :) Haha.. Jo, powerpointsen var i princip det enda man hängde med på!

Ja, jag tror inte att jag fick se Köpenhamn riktigt ordentligt, i princip bara Ströget och det var nog lite överskattat med mestadels Gina tricot och Vero moda-liknande butiker.

Yes, jag jobbar.

2011-03-12 @ 08:04:50
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0