Dublinresan

Dublin är en stad jag absolut vill besöka igen. Kan inte komma på någon dålig grej förutom att det är ganska dyrt, vilket jag ju är ganska van vid. I Nottingham är jag den enda som inte klagar på priserna eftersom det är bra mycket dyrare hemma i Sverige. Värst är det ju såklart för östeuropéerna och de har faktiskt inte följt med på någon resa här heller.


Sofie och jag dricker första Guinnessen.

Det jag gillade mest var helt klart utelivet. Konceptet pubrunda passar mig mycket, mycket bra. Från ett ställe med irländsk livemusik till ett annat. Stämningen och atmosfären kändes ovanligt genuin och ursäkta löjligt ord men, härlig. Alla, oavsett ålder (för åldern var väldigt blandad), verkade ha roligt tillsammans på ett sätt jag inte sett på många andra ställen. Undantaget skulle väl vara Thailand.



Under dagarna var vi nödvändigt nog uppdelade i grupper. Brittney & Jan a.k.a BRAN smet alltid ut före oss andra och spenderade dagen ihop (ganska mycket drama/skvaller kring hela BRAN-grejen, han har nämligen flickvän). Teresa, Esther och Marina åkte iväg på en västkust-trip och sen fortsatte de sightseeingen i Dublin även övriga dagar tillsammans. Jag hängde med den bättre gruppen bestående av Sofie, Chris (amerikanen), Astrid och Anne-Clarie. Fredie (Den äldre Malayen) föredrog att upptäcka Dublin på egen hand.

Intressant att jag skriver massa skit om Chris och sen upptäcker att han faktiskt var en av de absolut bästa personerna att resa med. Sjukt rolig, lättsam, ville göra och se samma saker som mig, bästa festarn osv. Inte en enda argumentation under hela helgen och han visade heller aldig något tvångsmässigt behov av att föra fram sin åsikt. Otippat men mycket tacksamt. Att alla elva kom överrens så bra som vi gjorde känns inte som något man kunde förvänta sig.


Sofie och Chris.


Astrid och Sofie uppe i Guinnesstornet. Guinnessfactory kändes mest som en turistfälla och det var inte särskilt intressant eftersom man inte ens fick se sjävla ölskapandet. Utsikten, det trevliga sällskapet och gratis öl uppe i tornet var höjdpunkten.


Vi besökte ett coolt fängelse och kunde konstatera att vissa av cellerna var större än våra rum i Cleaves.


Pubrunda.



Hostelhänget var också bland det bästa. Blir oundvikligt en bra förfest när 10 personer leker lekar som charader och "jag har aldrig".






Tempel bar, bästa området i Dublin.

Åh vad jag kommer sakna den här tiden när jag tänker tillbaka sen.... Buhu.

Kommentarer
Postat av: 1:a hyresvärden

Bara massa positivt, härligt!

Guiness är ju en klar favorit!

Roligt att du lägger upp så många bilder!

2011-11-22 @ 19:25:40
Postat av: Hanna

Mamma: Efter x antal pints med Guinness gillar jag det faktiskt nu! ;) Nästa gång familjen reser gemensamt borde Dublin vara vår destination.

2011-11-22 @ 19:34:41
URL: http://missfixin.blogg.se/
Postat av: 1:a hyresvärden

Bra ide!

2011-11-23 @ 07:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0