Det här kommer jag sakna

Jag åker hem på lördag. Det här kommer jag sakna:

- Prata engelska.
- Lyssna på Europaföreläsaren Ruth när hon pratar om nationalism, terrorism, cosmopolitanism, migration och annat spännande.
- Gatumusikanter.
- Möjligheten att gå ut och äta/dricka mer spontant och oftare (eftersom det är billigare). Älskar att umgås på det sättet.
- Tjuvlyssna på brittiskt prat på bussen.
- Att alltid kunna ha sällskap om man vill ha det.
- Alla bekvämligheter här i Cleaves, som att få sängkläderna bytta, golvet (heltäckningsmattan) dammsuget osv.
- Sjunga när Rose spelar gitarr.
- Det varierande utbudet av klubbar, pubar och barer.
- Att kunna köpa alkohol när som helst på dygnet. (Menar inte det som om jag vore värsta alkisen utan mer att man inte måste planera i förväg utan att man, återigen, kan vara mycket mer spontan.)
- Att varje dag få träffa så mycket olika människor. Man brukar ju ibland säga att det finns personer som tar energi ifrån en. Här blir det ganska mycket tvärtom, man blir istället påfylld. Vet egentligen inte varför.

Har idag fått säga hejdå till en massa folk på universitetet. Kändes ganska sorgligt eftersom man vet att man högst sannolikt inte kommer träffa särskilt många av dom igen. Hatar att säga hejdå. Tur att jag ska se till att hålla kontakten med dom viktigaste från den här tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0